„Szkolne Pakiety Multimedialne OSE” dla SP nr 3

„Szkolne Pakiety Multimedialne OSE” dla SP nr 3

„Szkolne Pakiety Multimedialne OSE” dla SP nr 3 w Bolesławcu

„Szkolne Pakiety Multimedialne OSE” dla SP nr 3 w Bolesławcu. Szkoła Podstawowa nr 3 w Bolesławcu jest jedną ze 160 placówek, objętych programem. Nad inicjatywą czuwa Państwowy Instytut Badawczy NASK.

Na czym polega projekt „Szkolne Pakiety Multimedialne OSE”?

Na czym polega projekt „Szkolne Pakiety Multimedialne OSE”? Celem tego projektu jest zaopatrzenie szkół w urządzenia elektroniczne, takie jak tablety i komputery. Jest to możliwe dzięki wsparciu Ministra Cyfryzacji, współpracującego z Ministerstwem Edukacji Narodowej. Całej akcji pośredniczy NASK PIB.

Co zyskali uczniowie?

W ramach „Szkolnych Pakietów Multimedialnych OSE” uczniowie „trójki” z Bolesławca otrzymani 25 tabletów z dostępem do sieci. Odbyło się to w ramach inicjatywy budowy Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej, której patronuje NASK PIB. Na mocy Ustawy o Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej szkoły mają szanse na nieodpłatną dostawę sprzętu komputerowego oraz innych urządzeń multimedialnych. Wchodzi w to także usługa bezprzewodowego dostępu do Internetu. Uczniowie będą też mieli dostęp do niezbędnego oprogramowania oraz określonych urządzeń. M.in. młodzież skorzysta z tabletów Huawei MediaPad 5, klawiatur bezprzewodowych (z technologią Bluetooth) i specjalnych rysików. Wszystko to jest elementem szerokiej misji wspierania polskich szkół w rozwoju edukacji cyfrowej.

Przyszłość jest w rękach młodzieży

Dla pedagogów ważne jest, aby szkoły szybko i zdecydowanie wkroczyły w dobę cyfrowej i nowoczesnej szkoły. W dzisiejszych czasach zasoby, jakie można znaleźć w sieci, okazują się niezwykle przydatne. Inicjatorzy promują wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych na każdym etapie edukacji. Takie stanowisko pedagogów pozwala przewidywać, że nowoczesna szkoła będzie nadal stawiać na cyfryzację. Coraz więcej szkół stosuje w swoim programie urządzenia elektroniczne, które mają na celu ułatwić naukę. Wydaje się to bardzo sensownym działaniem, zwłaszcza że z technologii informacyjnej korzysta się na każdym kroku. Byłoby okropnym marnotrawstwem, gdybyśmy nie szukali sposobów na wykorzystanie ich w edukacji.